علت وجود لكه سفيد روي ناخن

وقتي ضربه به ناخن وارد مي‌شود، موجب ايجاد حباب‌هايي در صفحه ناخن مي‌شود كه در نهايت به صورت خطوط سفيد ديده مي‌شود كه امكان دارد به مدت 3 تا 4 ماه بر روي ناخن باقي بماند.
كشف راز لكه‌هاي سفيد روي ناخنبرخي‌ها معتقدند كه كمبود كلسيم لكه‌هاي سفيد را روي ناخن ايجاد مي‌كند، در صورتيكه اين باور اشتباه است و عوامل ديگر در بروز اين لكه‌ها دخيل هستند.
دكتر داوودي متخصص پوست، مو و زيبايي، گفت: برخي افراد بر اين باور هستند كه همان گونه كه كلسيم براي قوام و سختي استخوان ضروري است، بنابراين كمبود آن مي‌تواند در سلامت ناخن نيز تأثير داشته باشد، در صورتي كه چنين تصوري اشتباه است و كلسيم هيچ ارتباطي با سلامت ناخن ندارد.
وي ادامه داد: خطوط سفيدي كه در صفحه ناخن برخي افراد ديده مي‌شود، بيشتر به دليل وارد شدن ضربه به ناخن ايجاد مي‌شود كه براي جلوگيري از بروز آن به افراد توصيه مي‌شود صفحه ناخن را چرب نگه دارند تا شكنندگي آن ها كاهش يابد.
اين متخصص پوست و مو اظهار داشت: اين لكه‌ها در قاعده ناخن ايجاد مي‌شود و با رشد ناخن از بين مي‌روند، بنابراين نمي‌توان آن را به عنوان مشكل تلقي كرد و به پزشك مراجعه كرد. وقتي ضربه به ناخن وارد مي‌شود، موجب ايجاد حباب‌هايي در صفحه ناخن مي‌شود كه در نهايت به صورت خطوط سفيد ديده مي‌شود كه امكان دارد به مدت 3 تا 4 ماه بر روي ناخن باقي بماند اما افراد بايد توجه داشته باشند كه اگر اين خطوط افزايش يافت و به ساير ناخن‌ها سرايت كرد، بايد به پزشك مراجعه كرد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: كمبود منيزيم مي‌تواند موجب افزايش آسيب پذيري ناخن در برابر ضربه و ايجاد خطوط سفيد شود كه براي درمان به اين افراد براي مدتي مولتي ويتامين تجويز مي‌شود تا اين كمبود جبران شود.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد