طرح مجلس براي ادغام وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش

طرح مجلس براي ادغام وزارتخانه‌هاي علوم و آموزش و پرورش  

يك عضو هيات‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي از تهيه طرحي در مجلس براي ادغام وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و علوم خبر داد. 

عليرضا منادي سفيدان در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز (يكشنبه) مجلس اظهار كرد: دولت جهت نجات آموزش و افزايش كيفيت آموزش در كشور و همچنين بهبود معيشت فرهنگيان نسبت به ايجاد چتر واحد بر سر آموزش با ادغام دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي اقدام كند تا هم منزلت فرهنگيان عزيز حفظ شود و هم آموزش در كشور ارتقا يابد.

وي افزود: اين طرح از سوي 60 نفر از همكاران ما در مجلس امضا شده است.

نماينده مردم تبريز با اشاره به نام‌گذاري سال 95 به نام اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل اظهار كرد: دغدغه 10 ساله مقام معظم رهبري موضوع اقتصاد كشور است. ايشان معيشت مردم را به عنوان دغدغه خود مطرح كردند و سال‌ها بر اجراي اصل مترقي 44 تاكيد داشتند. متاسفانه اجراي غلط اين اصل و مثله كردن آن ضايعات زيادي داشته است.

منادي سفيدان با تاكيد بر لزوم استفاده از ظرفيت همه قوميت‌ها در كشور خاطرنشان كرد: هر استان و قومي استعدادهاي خاص اقتصادي و توليدي دارد. رئيس‌جمهور در تبريز قول ايجاد فرهنگستان زبان و ادبيات تركي را دادند كه در حد يك بنياد فرهنگي باقي ماند. ما خواستار توجه به زبان بومي آذربايجان هستيم و از آقاي حداد عادل مي‌خواهيم براي شكل‌گيري زبان و ادبيات تركي كمك كنند تا اين زبان با قدمت هفت هزار ساله‌اش به عنوان سرمايه بزرگ ايران و آذربايجان از بين نرود.

وي با بيان اينكه 57 كشور اسلامي تبريز را براي سال 2018 به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام معرفي كرده‌اند، تصريح كرد: چرا دولت به فكر ميزباني در شأن ايران و اسلام از يك و نيم ميليون توريست در تبريز و آذربايجان نيست؟ دولت بايد بودجه كافي را براي توسعه گردشگري در تبريز پيش‌بيني كند و به اين منظور آماده‌باش اعلام كند.

نماينده مردم تبريز در مجلس با اشاره به مشكلات درياچه اروميه نيز گفت: درياچه اروميه آخرين نفس‌هايش را مي‌كشد به دادش برسيد چراكه دودش به چشم همه مردم كشور خواهد رفت.

منادي با اشاره به جمعيت 450 هزار نفري حاشيه‌نشينان در تبريز يادآور شد: يك زلزله كوچك مي‌تواند در حاشيه تبريز خطرآفرين باشد لذا دولت بايد از الان بودجه‌اي پيش‌بيني كند و جلوي اين خطر را بگيرد.

وي ضمن تشكر از رئيس‌جمهور به خاطر عدم سفر به اتريش و حفظ عزت نظام اسلامي اظهار كرد: از دولت مي‌خواهيم جلوي شيطنت دولت متحجر سعودي را بگيرد و اجازه ندهد مسابقات فوتبال بين تراكتورسازي و سعودي‌ها خارج از تبريز برگزار شود زيرا تبريز و آذربايجان امن‌ترين نقطه ايران هستند. سعودي‌ها كه با سوءتدبيرشان در حادثه منا باعث مرگ مظلومانه پنج هزار حاجي محرم شدند چگونه ادعاي ناامني ايران را مي‌كنند. لذا بايد جلوي اقدام سخيف فدراسيون فوتبال در برگزاري مسابقات خارج از تبريز گرفته شود و براي حفظ عزتمان اين مسابقات لغو شود.

اين عضو هيات رئيسه مجلس همچنين خواستار جلوگيري از اعزام مردم به حج تمتع براي تنبيه دولت سعودي شد.

منادي سفيدان در پايان تبديل وضعيت كاركنان قراردادي دولت، رسيدگي به وضع بازنشستگان و توجه به مساله اشتغال را خواستار شد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد